Entering 'HELANG' territory at your own risk.

'BACA-lah Dengan Nama Tuhanmu Yang Maha Tinggi..'

Allah s.w.t. berfirman mafhumnya: "Wahai orang yang beriman, bertakwalah kalian kepada Allah dengan sebenar -benar taqwa, dan janganlah kamu mati kecuali kamu dalam keadaan Muslim." ( Surah Ali 'Imran : 102 )


" JIHAD YANG PALING UTAMA IALAH (MENYAMPAI) KATA-KATA BENAR DIHADAPAN PEMIMPIN YANG MENYELEWENG ". (Riwayat At-Turmizi & Ibnu Majah)


“Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang membuat zalim nanti kamu akan disambar oleh api neraka sedangkan kamu tiada sebarang penolong pun selain dari Allah. kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan” (Surah Hud: 113)

"Manusia ketika di dunia semuanya tidur (lalai), bila mati baru mereka terjaga (tersedar)." ( Sayidina 'Ali r.a.)

"Daripada Abu Hurairah r.a. bahawa Rasullulah s.a.w. bersabda yang bermaksud; "Tuhan kita turun pada setiap malam ke langit dunia ketika tersisa sepertiga malam terakhir dan berfirman, 'Sesiapa yang berdoa kepada-Ku maka Aku memenuhinya. Sesiapa yang memohon kepada-Ku maka Aku akan memenuhinya. Sesiapa yang meminta ampun maka Aku mengampuninya.'" ( Hadis Qudsi Riwayat al-Bukhari, Muslim, AbuDaud dan lain-lain.)

Monday 18 April 2011

Kenapa ada perbezaan??? salahguna kuasa ka?

Helang Kedah melayang dan terhinggap di telinga Helang Kedah cerita Datuk Bashah komen tentang budak-budak yang pi report polis.
Helang Kedah baca komen EXCO dalam web, EXCO kata Karnival Kedah Sejahtera yang Datuk Bashah komen tu cuma guna tak sampai 550ribu..... teringat pulak Helang Kedah, cerita-cerita lama....
Cerita lama yang Helang Kedah maksudkan ni cerita karnival yang sama, tapi di Sungai Petani nu....
waktu tu Karnival tu telan belanja berjuta-juta... betuika?.....
Pasai apa la ni kos tak sampai pun sejuta?????

Pelik...pelik...
Orang yang mai sama macam dulu jugak... hebat macam dulu jugak.... pasai apa hat dulu guna berjuta-juta tapi hat ni guna 550ribu saja....

Bezanya hat dulu GLC yang buat, hat ni penerangan yang buat.... hat dulu GLC nak buat untung tapi tak untung pun... hat ni penerangan buat tak ambik untung....

GLC mana yang buat dulu???? rasa2 SPRM kena sisasat tengok, pasai apa dulu telan kos mahai sangat.....

No comments:

Post a Comment